Ernährung

8 Effektive Tipps, um Fett in Ihrem Gesicht zu verlieren

Abnehmen kann eine Herausforderung für sich sein, geschweige denn Gewicht aus einem bestimmten Bereich Des Körpers zu verlieren. Hauptsächlich, zusätzliches Fett im Gesicht kann ein frustrierendes Problem zu lösen, wenn es Sie stört.

Glücklicherweise können viele Strategien die Fettverbrennung erhöhen und helfen, Ihr Gesicht abzuspecken.

Hier sind acht effektive Methoden, um Ihnen zu helfen, Fett in Ihrem Gesicht zu verlieren.

  1. Machen Sie Gesichtsübungen

Gesichtsübungen können das Gesichtsbild verbessern, das Altern bekämpfen und die Muskelkraft verbessern (1Trusted Source).

Anekdotische Berichte behaupten, dass das Hinzufügen von Gesichtsübungen zu Ihrer Routine kann auch Strafkraft, so dass Ihr Gesicht schlanker erscheinen.

Einige der beliebtesten Übungen beinhalten das Ausblasen der Wangen und das Drücken der Luft von Seite zu Seite, das Pucken der Lippen auf wechselnden Seiten und das Halten eines Lächelns, während Sie Ihre Zähne für einige Sekunden zu einer Zeit zu ballen.

Obwohl Beweise begrenzt sind, eine Überprüfung berichtet, dass Gesichtsübungen Muskeltonus in Ihrem Gesicht aufbauen könnte (2Trusted Source).

Eine andere Studie zeigte, dass die Durchführung von Gesichtsmuskelübungen zweimal pro Tag für acht Wochen erhöhte Muskeldicke und verbesserte Gesichtsverjüngung (3Trusted Source).

Denken Sie daran, dass die Forschung fehlt auf die Wirksamkeit der Gesichtsübungen für Fettabbau speziell. Weitere Studien sind notwendig, um zu bewerten, wie diese Übungen Gesichtsfett beim Menschen beeinflussen können.

ZUSAMMENFASSUNG

Durch die Straffung Ihrer Gesichtsmuskeln könnten Gesichtsübungen Ihr Gesicht schlanker erscheinen lassen. Obwohl die Forschung begrenzt ist, eine Studie fand heraus, dass die Durchführung von Gesichtsmuskelübungen verbesserte Muskeldicke und Gesichtsverjüngung.

  1. Fügen Sie Cardio zu Ihrer Routine hinzu

Oft ist zusätzliches Fett im Gesicht das Ergebnis von überschüssigem Körperfett.

Abnehmen kann den Fettabbau erhöhen und helfen, sowohl Ihren Körper als auch Ihr Gesicht abzuspecken.

Cardio, oder aerobe Bewegung,ist jede körperliche Aktivität, die Ihre Herzfrequenz erhöht. Es gilt weithin als eine der effektivsten Methoden für die Gewichtsabnahme.

Mehrere Studien haben herausgefunden, dass Cardio helfen kann, die Fettverbrennung zu fördern und den Fettabbau zu erhöhen (4Trusted Source, 5Trusted Source).

Was mehr ist, eine Studie fand heraus, dass Frauen mit Adipositas erlebten signifikanteren Fettabbau mit höheren Mengen an Cardio-Übung (6Trusted Source).

Versuchen Sie, 150–300 Minuten moderates bis kräftiges Training pro Woche zu bekommen, was etwa 20–40 Minuten Cardio pro Tag bedeutet(7Trusted Source).

Einige häufige Beispiele für Cardio-Übungen sind Laufen, Tanzen, Wandern, Radfahren und Schwimmen.

ZUSAMMENFASSUNG

Cardio, oder aerobe Übung, kann helfen, Fettverbrennung und Fettabbau zu fördern, um Ihr Gesicht zu verkleinern.

  1. Trinken Sie mehr Wasser

Trinkwasser ist entscheidend für Ihre allgemeine Gesundheit und kann besonders wichtig sein, wenn Sie Gesichtsfett verlieren möchten.

Studies suggest that water can keep you feeling full and enhance weight loss.

One small study found that drinking water before a meal significantly decreased the number of calories consumed (8Trusted Source).

Other research suggests that drinking water may temporarily increase your metabolism. Increasing the number of calories you burn over the day can help boost weight loss (9Trusted Source).

SUMMARY

Drinking water can decrease calorie intake and temporarily increase metabolism. It may also reduce fluid retention to prevent bloating and swelling in your face.

  1. Limit alcohol consumption

While enjoying the occasional glass of wine with dinner is fine, going overboard with your alcohol intake can be one of the most significant contributors to facial fat accumulation and bloating.

Alcohol is high in calories but low in nutrients and may be associated with an increased risk of weight gain (10Trusted Source).

Keeping your alcohol consumption in check is the best way to control alcohol-induced bloating and weight gain.

According to the current U.S. Dietary Guidelines for Americans, moderate drinking is defined as up to two drinks per day for men and up to one drink per day (11Trusted Source).

SUMMARY

Excessive alcohol intake may contribute to weight gain, including the fat gain in the face.

  1. Cut back on refined carbs

Refined carbs like cookies, crackers, and pasta are common culprits of weight gain and increased fat storage.

These carbs have been heavily processed, stripping them of their beneficial nutrients and fiber and leaving little behind besides sugar and calories.

They’re digested rapidly because they contain very little fiber, leading to spikes and crashes in blood sugar levels and a higher risk of overeating (12Trusted Source).

One study in 277 women showed that a higher intake of refined carbs was associated with a higher risk of obesity and a more significant amount of belly fat (13Trusted Source).

Although no studies have looked directly at refined carbs‘ effects on facial fat, swapping them out for whole grains can increase overall weight loss, which may also aid facial fat loss (14Trusted Source).

SUMMARY

Refined carbs can increase blood sugar levels and lead to overeating and fat accumulation. Switching to whole grains may help increase facial fat loss.

  1. Switch up your sleep schedule

Catching up on sleep is an essential overall weight loss strategy. It may also help you lose facial fat.

Sleep deprivation can cause an increase in cortisol levels, a stress hormone that comes with a long list of potential side effects, including weight gain (15Trusted Source).

Studies have shown that high cortisol levels can increase appetite and alter metabolism, resulting in increased fat storage (16Trusted Source, 17Trusted Source).

Furthermore, squeezing in more sleep may help you shed extra pounds.

One study found that better sleep quality was associated with successful weight loss maintenance (18Trusted Source).

Conversely, studies show that sleep deprivation can increase food intake, cause weight gain, and lower metabolism (19Trusted Source, 20Trusted Source, 21Trusted Source).

Ideally, aim for at least 8 hours of sleep per night to aid weight control and facial fat loss.

SUMMARY

Sleep deprivation can alter metabolism and increase food intake, weight gain, and cortisol levels. Therefore, getting enough sleep may help you improve facial fat loss.

  1. Watch your sodium intake

One hallmark of excess sodium intake is bloating, and it may contribute to facial puffiness and swelling.

This is because sodium causes your body to hold extra water, resulting in fluid retention (22Trusted Source).

Several studies have shown that a higher intake of sodium can increase fluid retention, especially in people who are more sensitive to the effects of salt (23Trusted Source, 24Trusted Source).

Processed foods account for more than 75% of sodium intake in the average diet, so cutting out convenience foods, savory snacks, and processed meats can be an easy and effective way to reduce your sodium intake (25Trusted Source).

Consider reducing your sodium intake to make your face appear slimmer.

SUMMARY

Reducing your intake of sodium may help reduce fluid retention and decrease bloating and puffiness in your face.

  1. Eat more fiber

One of the most popular recommendations for slimming your face and losing cheek fat is increasing your fiber intake.

Fiber is a compound in plant foods that moves slowly through your digestive tract, keeping you feeling fuller for longer to curb cravings and decrease appetite (26Trusted Source).

According to one study in 345 people with overweight and obesity, higher fiber intake was associated with increased weight loss and improved adherence to a low-calorie diet (27Trusted Source).

Another review of 62 studies showed that eating more soluble fiber, a type of fiber that forms a gel when mixed with water, may reduce both body weight and waist circumference, even without restricting calories (28Trusted Source).

Fiber is naturally found in various foods, including fruits, vegetables, nuts, seeds, whole grains, and legumes.

Ideally, it would help to consume at least 25–38 grams of fiber per day from these food sources (29Trusted Source).

SUMMARY

Increasing your fiber intake could help reduce appetite and promote weight loss and fat loss, which may help slim down your face.

The bottom line

Plenty of strategies can help you lose extra fat in your face.

Switching up your diet, adding exercise to your routine, and adjusting some of your daily habits are all effective ways to boost fat loss, which may help slim down your face.

For best results, be sure to pair these tips with a balanced diet and regular exercise to optimize your fat burning and overall health.

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